IPB

У гостима на Институту

09. децембра 2019.

Од када је пре скоро две године Институт за физику у Београду стекао статус института од националног значаја за Републику Србију, у складу са новом улогом и обавезама широм је отворио врата грађанима – пре свега ученицима и студентима, али и свима који су заинтересовани за науку и за рад наших истраживача.

Институт су тако између осталих посетили средњошколци из Математичке гимназије, Савремене гимназије, Четрнаесте београдске гимназије, Рачунарске гимназије, Средње школе у Кладову, затим ученици Основне школе „Вук Караџић“ у Кладову, предшколци из вртића „Бубамарица“ и старији суграђани који су нас посетили у организацији Удружења „Излетник“, као и Туристичког друштва Земун.

Редовни гости Института су деца и васпитачи из оближњег вртића „Повратак природи“ који део својих свакодневних активности често спроводе у дворишту Института.

Велики број наших истраживача укључио се у организовање ових посета тако да су гости Института имали прилику не само да обиђу наше лабораторије, већ и да посматрају извођење експеримената, разговарају са нашим истраживачима о темама које их занимају и да присуствују посебно организованим популарним предавањима.

Посете ученика и њихових наставника физике и сродних предмета организовани су у оквиру Школског дана Института за физику.

Школски дан је намењен ученицима основних и средњих школа и има за циљ да их упозна са послом истраживача и да им приближи многобројна питања којима се физичари баве. Ученици имају прилику да заједно са истраживачима обиђу лабораторије и слушају занимљива предавања која ће допунити знања стечена у школи.

Институт за физику у Београду је први институт од националног значаја за Републику Србију и обавља истраживања фундаменталних механизама природе која су од приоритетног значаја за научни, образовни, културни и укупни друштвено-економски развој Републике Србије. Организовање оваквих редовних посета ученика једна је од активности којима Институт за физику у Београду пружа подршку јачању квалитета образовања ученика и подстиче младе да се определе за пут науке.