IPB

Отворена врата за студенте

09. децембра 2025.

Институт за физику у Београду организује у понедељак, 15. децембра 2025. године Отворена врата за студенте. Ово ће бити прилика да студенти упознају истраживачке области, лабораторије, центре изузетних вредности, али и да истраже могућности за студентске праксе и друге начине за укључивање у истраживачки рад.

Пријава је обавезна, а заинтересовани студенти треба да потврде свој долазак слањем мејла на ipbstudentskeprakse@ipb.ac.rs до четвртка, 11. децембра.

Отворена врата почињу у 11 часова у читаоници библиотеке „Др Драган Поповић“, а након уводног дела гости ће кренути у обилазак лабораторија.

Подсећамо да Институт за физику у Београду већ другу годину за редом позива студенте са свих универзитета у региону да своју праксу у академској 2025/2026. обаве у Институту. Каталог пракси уз сажете описе предложених истраживачких тема и пројеката, садржи и информације о току праксе, услове за похађање, као и кратке биографије ментора – ПРЕУЗМИТЕ КАТАЛОГ ”СТУДЕНТСКЕ ПРАКСЕ 2025/2026”.

Предложене праксе су намењене студентима, али и напредним средњошколцима посебно мотивисаним за истраживачки рад. Истраживачке теме обухватају широку област физике и придружених технологија, као и интердисциплинарне теме на додиру физике са другим наукама и креативним дисциплинама. Посебан акценат стављен је и на комуникацију и промоцију науке и њеног друштвеног значаја.

Пријаве студената за праксу су могуће током целе академске године. Студенти се могу директно обратити менторима (контакти су дати у каталогу), а за додатне информације, питања или подршку доступан је мејл: ipbstudentskeprakse@ipb.ac.rs.

Прошлогодишњи Каталог подстакао је више од 120 студената различитих профила и из различитих градова да реализују праксу у Институту, што показује растуће интересовање младих за истраживачки рад на Институту. Прошлогодишњу праксу је успешно похађало и завршило и десетак младих истраживача из иностранства.

Отворена врата која Институт организује прилика је да студенти посете Институт и открију бројне могућности за образовање и научни рад.