IPB

Пракса у Институту за ученике отвара врата физике

28. фебруара 2025.
Максим Смит, фото: Бојан Џодан

Упоредо са истраживањима и радом са студентима, као и програмима за средњошколце, повремено у госте Института за физику у Београду долазе и ученици основних школа. Тако је ученик осмог разреда Француске школе у Београду, Максим Смит, у фебруару 2025. године обавио једнонедељну праксу у Институту. Његови домаћини били су истраживачи Лабораторије за атомске сударне процесе, а Смит је током праксе имао прилику да обиђе и друге лабораторије Института и упозна се са разним истраживачким темама.

„Пракса ми је омогућила да први пут видим како физика функционише у професионалном свету“, каже Смит и објашњава да у француском систему школовања у средњој школи ученици бирају уже стручне предмете, а да ће његов избор бити математика, физика, хемија и инжењерство.

Према Смитовим речима, највећу пажњу му је током неколико дана боравка у Институту привукао Центар за фотонику, а посебно Лабораторија за биофизику. „Најинтересантније су ми примене физике и ласера у медицини“, објашњава Смит.

др Јелена Маљковић и Максим Смит, фото: Бојан Џодан

Др Јелена Маљковић из Лабораторије за атомске сударне процесе, која је ученика Максима Смита водила кроз ову праксу истиче колико је значајно стицати практична знања током школовања. „Свака пракса може бити непроцењиво искуство због ког ће неко желети да се бави одређеним послом. Пракса у Институту за физику омогућава и повезивање са научницима у области која ученика заинтересује и омогућава учење у сигурном окружењу“, каже др Маљковић.

Институт за физику у Београду, први институт од националног значаја за Републику Србију, посвећен је и образовању, поред науке и иновација, а посебну пажњу поклања новим образовним идејама. Уз посете и рад са студентима који ове године масовно учествују у студентским праксама, Институт је отворен и за рад са ученицима, како средњих, тако и основних школа, све у оквиру улоге коју имају институти од националног значаја.

„То ће свакако утицати на будуће планове“, каже Максим Смит истичући значај оваквих прилика да ученици упознају науку ван учионице пре него што изаберу своје будуће занимање. „Још увек не знам да ли је физика мој избор будућег занимања, али је свакако један од мојих омиљених предмета. Не знам да ли ћу се у будућности бавити истраживачким радом, али свакако то је једна од опција“, додајући да би свако „требало да види како то изгледа у стварности пре него што донесе одлуку“.

Максим Смит, фото: Бојан Џодан